Дон Кіхот

Дон Кіхот - фото

Режисер: Наталія Григор, Сергій Червоних

Кінематограф, живопис, театр, музична сцена неодноразово зверталися до сюжету великого роману Мігеля де Сервантеса "Премудрий ідальго Дон Кіхот Ламанчський". Вперше балет з такою назвою був представлений у 1740 році у Відні талановитим австрійським хореографом Францом Гільфердінгом. За 270 років глядачі побачили варіанти прочитання теми мандрівного лицаря багатьма балетмейстерами, серед яких Жан Жорж Новер, Луї Мілон, Шарль Дідло, Август Бурнонвіль, Серж Ліфар, Джордж Баланчін.

Одним із найкращих, без сумніву, вважається балет у постановці видатного хореографа Маріуса Петипа. Під час підготовки лібрето майбутнього спектаклю він використав ті глави роману Сервантеса, які були присвячені весіллі Кітерії та Камачо (у балеті вони отримали імена Кітрі та Базіля). Головні герої роману – Дон Кіхот та Санчо Панса у балетному сюжеті стали персонажами другого плану.

Професійний знавець специфіки балетного театру та вимог до балетної музики, Людвіг Мінкус на замовлення Маріуса Петипа створив яскраву музичну партитуру.

Прем'єра "Дон Кіхота" відбулася 14 грудня 1869 року у Великому театрі Москви. Оркестром диригував сам композитор. Вистава мала великий успіх і незабаром була перенесена до Петербурга. Для нової постановки Петипа ґрунтовно переробив сценарій. Тепер та сама балерина виконувала ролі Кітрі та Дульсінеї – пані серця Дон Кіхота, а блискучі класичні па окрім сцени сну з'явилися і у фінальній картині – на балу.

На хореографічну версію Петипа звертали увагу багато балетмейстерів, але найбільш вдалою вважають постановку видатного російського хореографа Олександра Горського. Усі наступні постановки здійснювалися значною мірою з урахуванням їх редакцій.

Одесити вперше побачили балет "Дон Кіхот" у лютому 1933-го року у постановці Павла Вірського та Миколи Болотова. 1936-го Михайло Мойсеєв запропонував свою версію балету, яка мала довге сценічне життя. Через 16 років, 1952-го, Вахтанг Вронський відновив виставу, спираючись на найкращі зразки класичної традиції Петипу та Горського. Згодом у постановках "Дон Кіхота" перед одеським глядачем поставало все різноманіття стилів та хореографічних засобів балетмейстерів Миколи Трегубова (1966), Ігоря Че.

Последние новости