В Одеській міськраді виділили півмільйона гривень на розробку проекту підземного паркінгу під Соборною площею на 450 місць. Однак будівництво цього паркування може зашкодити центру міста, а проблему дефіциту місць для паркування воно не вирішить. Про це повідомляє Vgorode.
Так, проект викликав бурхливу дискусію серед депутатів, експертів та мешканців міста. Проти паркування виступив одеський історик Олександр Бабіч. Він упевнений, що заради цього будівництва зріжуть каштани, приберуть дитячий майданчик та бруківку, а саму площу закриють на кілька років.
Не забудьте підписатися на канал Vgorode.ua в Telegram.
За словами архітектора Аркадія Шуплякова, на підземний паркінг місту потрібно буде виділити 10 мільйонів доларів, а це 10% від річного міського бюджету на розвиток. На ці гроші, на думку архітектора, можна купити 22 трамваї місткістю 2500 осіб або побудувати 5,5 кілометрів нових шляхів (гілка Балковською, Семен Палія або Академіка Глушко).
Аркадій Шупляков зазначив також, що таке паркування не має сенсу з низки пунктів. На його думку, вона буде порожньою через те, що в центрі міста водії можуть безкоштовно паркуватися на тротуарах та узбіччях. А експлуатація паркінгу та догляд за ним лише забиратиме гроші у міського бюджету.
Альтернативний варіант запропонував одеський волонтер Олександр Прохоров. Він вважає, що паркінг можна зробити прямо на Куликовому полі. За його словами, це зручне місце, адже у кроковій доступності знаходяться залізничний вокзал, трамвай, тролейбус, а невдовзі там з'явиться магістральний веломаршрут.
До того ж, місту потрібно витратити невеликі гроші на його облаштування Все, що треба – розмітка, обладнання для в'їзду-виїзду та будка охорони. За підрахунками Олександра Прохорова, там поміститься 350 машин. Ще там можна обладнати майданчики для прокату самокатів, велосипедів, майданчик для посадки-висадки таксі, пункти сервісу та все, що потрібно для транспортного хаба.
Нагадаємо, що проти будівництва підземного паркування під Соборною площею також висловився голова транспортної комісії Петро Обухов. За його підрахунками, таке будівництво коштуватиме місту 300 мільйонів гривень за 450 місць для машин. Ці нові місця для Одеси, на думку Обухова, – крапля у морі.
До того ж нове паркування в центрі міста лише посилить проблему із пробками. Депутат запропонував витратити ці гроші на розвиток громадського транспорту. Наприклад, можна прокласти трамвайну колію вулицею Семена Палія, де мешкає близько ста тисяч одеситів.