Власники кафе "Бургер Z" у Затоці потрапили у мовний скандал: їм довелося вибачитися та прибрати літеру з назви

Власники кафе "Бургер Z" у Затоці потрапили у мовний скандал: їм довелося вибачитися та прибрати букву з назви. || Фото: facebook.com/valeriya.yaskiv

Власники кафе "Бургер Z" у Затоці, де вигнали відвідувачку через вимогу обслуговувати її державною мовою, вибачилися та пояснили букву Z у назві закладу. Про це стало відомо із соцмереж.

Подія сталася кілька днів тому, про що Валерія Яськів розповіла на своїй сторінці у facebook. За словами Валерії, вона підійшла на касу на замовлення. Працівник, який мав його прийняти, відповів їй російською мовою. А на прохання спілкуватися українською заявів, що цього не робитиме і попросив залишити заклад. І ці фрази він повторив кілька разів. Клієнтка викликала поліцію. Патрульні склали адмінпротокол.

Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації

Жінка також додала, що під час її візиту до закладу звучала російська музика, а меню для відвідувачів було написано вручну також мовою окупанта. Основне табло, написане українською, за словами власника, не було актуальним.

Конфлікт прокоментувала представниця Уповноваженого із захисту державної мови на Одещині Ярослава Вітко-Присяжнюк. Вона повідомила, що розпочато заходи державного контролю щодо дотримання мовного закону власницею цього закладу. Буде вжито всіх необхідних заходів реагування, а також проведено додаткову інформаційно-роз'яснювальну роботу з представниками сфери обслуговування Одещини.

[telegram post="vgorode_odessa/97404" desc=""]

Щоб розібратися у ситуації, після інциденту заклад вирішив відвідати відомий одеський активіст Дем'ян Ганул. Він зустрівся з усіма сторонами конфлікту та провів розмову, під час якої власники вибачилися за вчинок.

Чому буква Z у назві

Як відомо, букву Z використовують російські окупанти. Власниця кафе пояснила, що буква Z означає селище Затока, і щоб у майбутньому не виникало жодних питань, пообіцяла прибрати. Цей бізнес зареєстрували у 2017 році, у чому активіст за документами особисто переконався.

"Також власники мені пообіцяли, що подібних ситуацій більше не буде, вони розуміють наслідки і дотримуватимуться мовного закону. Окремо хочу подякувати дівчині, яка під час відпочинку в нашому регіоні виявила чітку громадянську позицію.

Звертаюся до всіх представників бізнесу, який надає послуги, не порушуйте мовний закон, надавайте послуги українською мовою за умовчанням", – написав Дем'ян Ганул.

Відео самого конфлікту:



Коментар Ганула та вибачення:




Последние новости