У порту Чорноморськ за понад 50 мільйонів гривень відремонтують сім причалів

У порту Чорноморськ за понад 50 мільйонів гривень відремонтують сім причалів || фото: nv.ua

У Чорноморському порту починається масштабне оновлення причальної інфраструктури: до кінця 2026 року там планують повністю відремонтувати сім причалів у басейні Сухого лиману.

Стартова вартість робіт складає понад 52 мільйони гривень, а фінансуватиме проєкт Адміністрація морських портів України (АМПУ), йдеться на Prozorro.

Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації

Що саме відремонтують і скільки це коштуватиме

Інформацію про ремонт оприлюднено на державному порталі публічних закупівель . Як зазначено в тендері, замовником робіт є Чорноморська філія ДП "АМПУ". Аукціон на виконання робіт має відбутися 21 липня 2025 року у форматі "з особливостями", а стартова вартість ремонту — 52 мільйони 671 тисяча гривень.

Планується встановити 176 нових гумових відбійних пристроїв на семи причалах, які розташовані на вулицях Сухомлинська та Північна. Йдеться про причали №№ 9, 10, 11, 12, 18, 19 та 20, що розміщені у першому басейні Сухого лиману. Всі вони працюють цілодобово та цілий рік.

За словами представників АМПУ, це лише перший етап великого інфраструктурного оновлення. У довгостроковій перспективі планується капітальний ремонт ще дев’яти причалів, серед яких можуть бути й ті, що наразі заарештовані судом. Утім, конкретні об’єкти не уточнюються, як і те, чи дозволено там проводити ремонтні роботи.

Навіщо це потрібно містянам і портовому комплексу

Ремонт причалів має не лише поліпшити технічний стан інфраструктури, а й підвищити рівень безпеки для екіпажів суден і працівників порту. Більшість відбійних пристроїв на цих причалах експлуатуються понад 40 років і вже не відповідають сучасним технічним вимогам.

Нові гумові відбійники (фендери) мають високу енергоємність — вони пом’якшують силу удару судна під час швартування. Це значно знижує ризик пошкодження не лише самого судна, але й причальної споруди. Відповідно, порт зможе приймати більшу кількість великотоннажних суден, що сприятиме економічному розвитку міста.

За тендерною документацією, ремонт передбачає:

Такі зміни не лише зменшують експлуатаційні ризики, а й дозволяють Чорноморському порту залишатися конкурентоспроможним серед інших морських хабів регіону.

Скільки коштують сучасні відбійники

Ціна на відбійні пристрої залежить від типу, розміру та функціональних характеристик. Згідно з ринковими розцінками:

З огляду на загальну кількість планованих пристроїв — 176 штук — та масштаб інших супровідних робіт, сума закупівлі виглядає економічно обґрунтованою. Крім того, гарантійний термін експлуатації нового обладнання становить 10 років, що зменшує майбутні витрати на утримання.

Усі роботи мають бути завершені до кінця 2026 року. Очікується, що після реалізації першого етапу філія зможе перейти до оновлення решти дев’яти причалів, що входять до загального плану модернізації.

Примітка редакції: фендер — це спеціальний пристрій, що пом’якшує удар судна об причал при швартуванні. Використовується для запобігання механічним пошкодженням судна та причалу.

Нагадаємо, раніше суд заарештував низку причалів у Чорноморську — серед них №№ 1–6 та № 4 (колишні № 7–10). У АМПУ не уточнюють, чи увійдуть вони до плану оновлення, та чи дозволено там проводити будь-які будівельні роботи.

Раніше, ми писали про те, що в Одеській області знову виставили на продаж комлекс державного підприємства "Білгород-Дністровський морський торговельний порт". 

Последние новости