У часи карантину в Україні як ніколи стає актуальним питання гігiєни та безпеки у ресторанах швидкого харчування. Абсолютним лідером серед таких закладів є "МакДональдз". Тому Vgorode вирішив завітати до одного з ресторанів мережі на проспекті Шевченко в Одесі та дізнатися як працює оновлений заклад і які заходи приймає для того, щоб бути безпечним як для відвідувачів, так і для працівників.
Наразі ресторани нового формату з "досвідом майбутнього" працюють у 14-ти містах України. Всього їх 48. З них в Одесі, окрім того, що на проспекті Шевченко, такий відкрили ще у селищі Котовского, в ТЦ "Рівьера".
Тільки ми зайшли до закладу, то зрозуміли, що тепер усі замовлення страв та напоїв приймають через термінали самообслуговування, які знаходяться майже на вході до закладу. Поряд працюють "експерти з гостинності", які допомагають зробити замовлення і попереджають про необхідність мати при собі маску. Якщо у людини немає захисної маски, то ресторан може її надати. В іншому разі потрапити до зали неможливо.
Сама зала розділена на зони оформлення й видачі. Отримати замовлення тепер можна за столиком для більшої безпеки, що під час карантину дуже актуально. Їжу надають у спеціальних одноразових пакетах, а персонал ніяк не контактує з замовниками – людині не дають торкатися навіть таці. Взагалі тепер весь процес відбувається безконтактно.
Як зазначили менеджери компанії "МакДональдз", у майбутньому всі заклади мережі перейдуть у такий режим. А згодом цей досвід можуть перейняти й інші заклади.
Нам вдалося потрапити "за лаштунки" ресторану. З початком карантину усі працівники починають свій день с температурного скринінгу.
До речі, сам процес приготування їжі також зазнав змін. У ресторанах с "досвідом майбутнього" обладнали дворівневу систему готування їжі. Так, бургер готується майже за хвилину під кожного клієнта окремо.
Як повідомили у компанії, щонайменше кожні дві години працівники ресторанів "МакДональдз" протирають ручки вхідних дверей зі сторони залу та вулиці, вікна видачі замовлень і захисні екрани, термінали самообслуговування, диспенсери для дезінфікувальних засобів, декор. Столи та стільці, номерки замовлень – після кожного відвідувача. Мінімум щогодини протирають поверхні в зоні виробництва та обслуговування.
В залі та біля експрес вікон і видачі замовлень МакДрайв розміщено диспенсери з дезінфектором. Наліпки в туалетних кімнатах підкажуть, як правильно мити руки. А про це, як виявилося, знають далеко не усі.
Що 15 хвилин обов’язково дезінфікуються термінали оплати, а працівники, що приймають оплату готівкою, так само часто обробляють руки в рукавичках дезінфектором. А сам дезінфектор має 70% етилового спирту. Як зазначають у "МакДональдз", за кермо йому точно не можна.
- Перший заклад "МакДональдз" відкрили 24 травня 1997 року в Києві. Сьогодні мережа налічує 93 заклади у 20-ти містах України, 48 з яких – з "досвідом майбутнього". З початку 2020 року оновлено вже сім ресторанів і відкрито два нових;
- Компанія входить до списку 100 найбільших платників податків в Україні. За 23 роки роботи вона проінвестувала в Україну 7,5 млрд грн, з яких понад 0,5 млрд у 2019 році;
- 70% постачальників "МакДональдз" – локальні. Компания працює з близько 50 українськими підприємствами. Наприклад біфштекси зі 100% яловичини – з Вінницької області. А смажать їх без додавання олії. Булочки – з Дніпра. Їх виготовляються тільки з високоякісної та екологічно чистої сировини, борошна найвищого ґатунку;
- Морозиво готується у присутності відвідувача. Для приготування беруть молочну основу, яка моментально охолоджується;
- На заводі яйця обробляють спеціальним миючим засобом, а потім – харчовою олією. Це роблять для того, щоб на них утворилася оболонка, яка захищає яйця від проникнення шкідливих мікроорганізмів і бактерій;
- Фритюр перевіряється спеціальним прибором, після певної кількості використання його замінюють;
- Картопля Фрі зберігається п'ять хвилин, по-селянськи – 10 хвилин. Якщо вона стоїть більше вказаного часу, то її списують;
- Стандарт обслуговування з моменту оплати замовлення до отримання замовлення – 90 секунд. МакДрайв – 120 секунд;
- Якщо холодильник та морозильні камери на виробництві дадуть збій, то про це дізнаються одразу - система гучно повідомить про інцидент все приміщення, а керівництву надішлють персональне повідомлення на електронну пошту;
- За допомогою терміналів самообслуговування ви маєте можливість зібрати власний бургер, додавши до нього улюблені інгредієнти;
- "МакДональдз" сортує сміття;
- На кухні є спеціальна автоматична система, яка у разі потреби погасить пожежу в зоні плити без додаткових маніпуляцій зі сторони персоналу.
Досвід майбутнього та безпечна гігієна: які зміни відбулись у МакДональдз завдяки карантину фото