На Одещині з Білгород-Дністровського порту планують зробити міжнародний логістичний центр фото: nikcenter.org
На міжнародному форумі в Баку представили оновлену стратегію розвитку Білгород-Дністровського морського торговельного порту. Головна мета — створення сучасного транспортного вузла для перевезення вантажів із Центральної Азії до Європи.
21 вересня 2025 року під час міжнародного логістичного форуму у столиці Азербайджану презентували план перетворення Білгород-Дністровського порту. Ідея полягає у масштабній модернізації інфраструктури та будівництві нових потужностей, повідомив заступник директора підприємства Ігоря Біліка.
Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації
Реалізація цієї програми дозволить збільшити обсяги перевалки вантажів та забезпечити стабільні маршрути постачання між Сходом і Заходом.
У новій стратегії акцент зроблений на інвестиції у сучасні комплекси, які дадуть можливість поєднати різні види транспорту. План включає:
Учасники форуму наголошували, що такі зміни допоможуть вирішити проблеми "вузьких місць" на маршрутах та зробити тарифи на перевезення більш конкурентними. Це дозволить українському транспортному коридору стати реальним конкурентом альтернативним шляхам, які нині використовуються міжнародними компаніями.
Нині Білгород-Дністровський порт забезпечує перевалку лісоматеріалів, мінеральних добрив, металопродукції, руди та зернових культур. Його основна діяльність — допоміжні послуги водному транспорту. Загальна площа майнового комплексу становить понад 64 гектари, які розташовані у Білгороді-Дністровському та Затоці.
Порт має у своєму розпорядженні дев’ять суден, чотири теплотяги, 18 портальних кранів та понад 40 одиниць транспорту. Незважаючи на це, обладнання вже потребує оновлення, а потужності не відповідають зростаючим вимогам міжнародної логістики.
Фонд держмайна довгий час виставляв підприємство на продаж — торги проводилися 13 разів. Лише у листопаді 2024 року порт викупила компанія "ТОП-ОФФЕР". Саме вона нині відповідає за реалізацію оновленої стратегії, яка була представлена в Азербайджані. Інвестори запевняють, що готові вкласти необхідні ресурси для створення міжнародного хабу.
Для мешканців Одещини це відкриває перспективи працевлаштування та розвитку місцевої економіки. Очікується, що кількість робочих місць зросте, а бюджет громади отримає додаткові надходження. Крім того, модернізація транспортної інфраструктури позитивно вплине на ділову активність у регіоні та покращить умови для бізнесу.
Експерти підкреслюють: якщо план буде реалізовано в повному обсязі, Білгород-Дністровський порт зможе відігравати ключову роль у транзиті товарів між країнами Центральної Азії та ЄС. Це зміцнить позиції України як важливого логістичного партнера у світі.
Раніше, ми писали про те, що 16 липня 2025 року державне підприємство "Одеський морський торгівельний порт" повідомило про запровадження нової системи обчислення вартості послуг портофлоту. Відтепер усі тарифи на ці послуги визначатимуться в євро.
Підписуйтесь на нас в Instagram, Facebook і Viber, щоб швидше дізнаватися про всі новини та читати наші ексклюзивні огляди.