Для галочки: 10 марних речей та дивних явищ в Одесі

Самокати біля Траси здоров'я у Львові. || Фото: Vgorode

Всі ми знаємо, що наші люди відомі любителі робити щось "для галочки". І, на жаль, в Одесі таке є.

Vgorode зібрав 10 марних сервісів, явищ та об'єктів в Одесі, які просто не працюють, є марними чи дивними.

Зараз все найоперативніше у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації

Боротьба з самокатами та правила правил дорожнього руху для них

З 1 травня 2024 року в Одесі заборонили рух транспорту на Трасі здоров'я. Зокрема, ця заборона стосується електросамокатів. У мерії зазначили, що електротранспорт створює загрозу життю та здоров'ю інших учасників руху. Їздити Трасою здоров'я мають право лише велосипедисти. Але заборона не заважає їздити любителям самокатників іншими дорогами, навіть біля самої траси знаходяться стоянки.

Де логіка? Звичайно є спеціальна схема розміщення електросамокатів, але чому всі вони практично в центрі, якщо такі небезпечні?

Звісно самокатники порушують правила ПДР. Швидкість пересування містом на самокатах має бути автоматично знижена до 15-20 кілометрів на годину, але за підсумками на них ганяють. Найчастіше городяни та туристи їздять по дві людини на одному самокаті, що проти правил і до того ж небезпечно. Але кому це заважає?

Як результат – ДТП, інциденти. Наприклад, у травні цього року на вулиці Академіка Філатова 16-річна дівчина-водій електросамокату збила шестирічну дівчинку, яка гуляла з мамою на дитячому майданчику. У результаті у дитини струс головного мозку, закритий перелом стопи та інші ушкодження. З ними вона потрапила до лікарні.

І серйозно карають за порушення правил самокатників рідко. Хоча в Одесі і був випадок, коли кур'єр отримав штраф на 17 тисяч гривень за їзду електросамокатом після літра пива. Інцидент стався на вулиці Сім'ї Глодан (Ільфа та Петрова). Патрульні зупинили кур'єра у лютому цього року, запідозривши його у нетверезому стані через запах алкоголю. Перевірка за допомогою алкотестеру "Драгер" підтвердила підозри, що стало несподіванкою для самого кур'єра. На судовому засіданні хлопець пояснив, що напередодні своєї зміни випив близько літра пива, але вважав, що вже достатньо протверезів. Він також зазначив, що не усвідомлював, що для керування електросамокатом потрібні знання правил дорожнього руху та посвідчення водія. Кур'єра притягли до відповідальності, проте суд не позбавив його права керувати автомобілем. Що дуже показово.



Відео: t.me/xydessa

Тим часом у місті Ізмаїл на Одещині зовсім намагалися заборонити самокати, але вони знову повернулися.

Загалом можна сказати, що проблема із самокатами всеукраїнська. Аналогічна ситуація відбувається і в інших містах відколи прокат самокатів ста популярним у країні.

Безкоштовні місця на "платних" пляжах

[telegram post="vgorode_odessa/95702" desc=""]

Офіційно в Одесі немає платних пляжів, бо це незаконно. Проте самі городяни називають платними ті пляжі, які орендують приватні підприємства, щоб заставляти їх топчанами, парасольками та настилами. А за правилами орендарі мають залишати 30% пляжу вільними. Крім того, за вхід на такий пляж не мають права вимагати гроші, оскільки людина сплачує виключно за послуги. Незважаючи на це, щороку відбуваються скандали з бич-боями, які намагаються вигнати городян із пляжів.

Наприклад, на початку серпня в такий скандал потрапив заклад Public Beach Club на Фонтанській дорозі.

[telegram post="vgorode_odessa/97967" desc=""]

І, як показує практика, люди просто соромляться піти, коли їх виганяють, і так змушують їх купити тапчан. Питання в чому тоді говорити, що всі пляжі в місті безкоштовні?

Прозорі зупинки

Прозорі зупинки дуже дивна ідея. Особливо це помітно в теплу пору року, коли вони нагріваються і не захищають від сонячних променів.

Так, на кінцевій трамвайній зупинці в Аркадії люди стоять за 10 метрів від зупинки, бо тільки там є тінь. На стіні біля зупинки комунальники намалювали дерева. Чому не посадили?

А ще їх регулярно розбивають вандали. У травні міськрада повідомляла, що з початку 2024 року зупинки довелося перескляти 33 рази. Причому одна така зупинка обходиться місту 100 тисяч гривень.

Розклад маршруток

Кожен з нас хотів би точно знати, коли йому можна виходити з дому, щоб встигнути сісти на громадський транспорт. На щастя, з електротранспортом така можливість є завдяки спеціальному додатку. З маршрутками поки що до такого не дійшли, а розклад, який є у вільному доступі, не надто відповідає дійсності.

Ми зверталися до міськради, щоб одеситам надали справжній розклад маршруток та взагалі всього громадського транспорту до міст, але безуспішно.

Тим часом документами маршрутки ходять до 23:00, а насправді можуть їздити до 19:00, як у випадку з №233 маршрутом.

Прогнози від синоптиків про штормове попередження


Наші синоптики дуже люблять оголошувати штормове попередження. Причому реальними з ниї виявляються далеко не всі. Більшість оголошень про шторм абсолютно марна і неабияк набридла одеситам. Замість гроз та злив ми отримуємо маленький дощик, якщо взагалі отримуємо. Також працює і навпаки. Звичайно ж ми завжди повідомляємо про попередження синоптиків, тому наші читачі часто лають нас за неправдиві відомості. Що поробиш, прогнози Гідрометцентру на те й прогнози, що є приблизними.

Платформа "Соціально активний громадянин"



Потенційно дуже гарна платформа, яка, на жаль, не дає обіцяних результатів. На сайті були зареєстровані петиції, але вони не збирали необхідну кількість підписів. За підсумками ми маємо лише збирання паспортних даних одеситів. А тепер ця функція зовсім недоступна.

Наразі платформа працює лише як майданчик для голосувань про перейменування топонімів у місті.

"Вигін" людей з магазинів та ресторанів під час повітряної тривоги

Давайте чесно – чи багато людей іде у ці укриття? Особливо коли немає повідомлень про пуски ракет. Звичайно одна справа, коли бізнес може запропонувати бомбосховище, а зовсім інша, коли до нього далеко йти. Як правило, більшість людей просто збирається під магазином/рестораном/торговим центром і чекає поки скасують тривогу. Найбільше це помітно у Макдональдса, Епіцентру та інших великих компаній. Різниця буде лише в тому, що у разі трагедії на вулиці бізнес не відповідатиме за людей. Виходить дуже цинічно. Адже приміщення потенційно може бути безпечнішим за вулицю. Принаймні воно врятувало б від уламків.

Некорисні тендери

Дивні тендери в Одесі та області вже стали легендою. Проти них регулярно протестують, в ОВА їх також скасовують, але вони все множаться і множаться. З жовтня 2023 року, за інформацією ОВА, вже зібралося 602,287 млн ​​гривень заощаджених коштів на тендерах. Саме таку суму заблокувала робоча група "Прозорість та підзвітність".

А все почалося у серпні 2023 року, коли на платформі державних закупівель Prozorro з'явився тендер на реконструкцію будівлі із прибудовою додаткових приміщень на вулиці Варненська, 3Б, де знаходиться Київський районний суд Одеси. Очікувана вартість ремонту становила 106 мільйонів 245 тисяч гривень. Пізніше віце-мер Одеси Олександр Філатов заявив, що на сесії виділили лише десять мільйонів на цю прибудову, а інші кошти нададуть після війни. Незважаючи на протести мешканців, тендер таки відбувся. І навіть договір з ПАТ "Ремонтно-будівельна ділянка "Одесголовпостач" у вересні 2023 року управління підписало. Однак через тиск громадськості його скасували.

Але таких тендерів побільшало. Тому через необґрунтовані витратні тендери у воєнний час волонтери з кінця серпня 2023 року почали влаштовувати під мерією пікети, вимагаючи скасувати непотрібні закупівлі та спрямувати кошти на потреби ЗСУ.

У травні 2024 року управління капітального будівництва Одеської міської ради мало розірвати угоду, укладену з товариством з обмеженою відповідальністю "Кайлас 2007" щодо капітального ремонту елементів благоустрою скверу біля обладміністрації на суму 51,7 мільйона гривень. Це сталося завдяки втручанню прокуратури області. Як виявилося, управління провело закупівлю без обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі. Як зазначили у прокуратурі, дія договору тривала без визначення джерела фінансування, без бюджетних асигнувань та фактично без мети реального настання наслідків. За даними системи Prozorro, угода щодо цього тендеру була укладена у березні 2021 року і до розірвання компанія встигла отримати 980 тисяч 448 гривень.

Через втручання департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України та скорочення обсягу видатків "Міськзелентрест" двічі відмовився від закупівлі грабів, тисів, кедрів та декоративної вишні. На ці дерева хотіли витратити шість мільйонів гривень із бюджету міста.

І цей спісок можна продовжувати довго...

Лівнівки

На жаль, Одеса входить до міст, де проблема каналізації не вирішується роками, які б кошти в її облаштування не вкладалися. Двісті років тому, коли розгорталося будівництво Одеси на місці Хаджибея, наші предки облаштували не дві каналізації (звичайну та зливову), як це було б зробити, а одну (загальноплавну), яка поєднує в собі обидва варіанти. Каналізація була побудована з урахуванням рельєфу, і каналізаційні води сплавлялися самопливом за природним нахилом, тобто без насосів.

Розроблена схема була майже бездоганною. Головний недолік цієї схеми в тому, що у разі переповнення зливової каналізації – на вулиці та в море виливається не лише дощова вода з бруківок, а й каналізаційні стоки. Саме це відбувається в Одесі в наш час, що пояснює величезні озера дощової води на вулицях після злив.

І хоча після нещодавньої зливи голова Одеської ОВА Олег Кіпер пообіцяв розібратися з проблемою, віриться в це дуже важко. Нещодавно в мерії хвалилися, що на Деволанівському узвозі капітально ремонтують систему поверхневого водовідведення та відновлюють дорожнє покриття. Це мало попередити підтоплення Митної площі та вулиці Приморської. Нині бачимо, що нічого не змінилося.

LED-світлофори з опорами, що світяться



Відео: Vgorode

На світлофори на вулиці Черняховського в Одесі ще до повномасштабної війни витратили п'ять мільйонів гривень. Так, вони схожі на світлофори в індійській столиці Мумбаї. Але, мабуть, на цьому їх плюси закінчилися.

За словами депутата міськради та голови транспортної комісії Петра Обухова, у таких витратах не було сенсу. Підсвічування звичайно гарне, але ні до безпеки на дорогах, ні до зменшення пробок воно не призводить. А за виділені мільйони міська влада могла б купити ще один тролейбус.

Зараз підсвічування все ще працює. Хоч не зламалося і дякую.

Які ви знаєте непотрібні речі чи явища в Одесі? Пишіть нам і ми обов'язково напишемо про них.

Последние новости